Tuesday 10 December 2013

ami dan facebook..ehh facebook dan ami laa. eh.. eh.. eh..

ehhh.xyah nak ehh sgt la kau ami.hehe.. it's december again... sedar x sedar dah almost 4 years ami berkecimpung dalam dunia facebooking ni. kenapa ami still guna facebook.padahal org lain da pakai twitter bagai.. sebab. ami x reti la nak bertweet2 ni.heee.lagipun tru fb ni kan. ami banyak sangat nampak perubahan dalam diri ami.
tak tau lah macam mana tengah duduk beronline ritu ami rasa nak carik satu post between ami dan sorang kawan ami ni..which is ami rasa very meaningful.. saja nak baca balik.. post tu pasal apa dan main point dye pun ami masih ingat.cuma nak baca susunan ayat nya.. nak print screen simpan molek2..bila dah tiba masa yang sesuai nak tunjuk balik..hehe..tapi sayang x jumpa punn..masih dalam usaha mencari ni..tapi pause2 jugak la..ni pun tengah tunggu runningman habis buffer.tapi rase macam x sempat sebab dah ngantuk.kena bangun awal..tolong mak pas subuh..baru nampak kredebiliti utk kahwin.ehh x x x... baru mak senang bagi p program.hehe.eh lari tajuk lagi..
facebook.. sebab nak cari post2 tu la.ami kena tengok balik post2 yang lama2 tu kan.. alang2 tertengok..tengok je la sume...yeahh..memang menggamit memori la..ada yang best..ada yang sedih..ada yang kelakar.tapi tak tipu ada je ami gelak sorang baca comment2 yang sampai beratus2.. biasa lah budak baru nak up time tu.. tapi ami rasa x banyak beza ami yang dulu dengan ami yang sekarang.. masih lagi boleh mengarut macam dulu.. cumanya. mungkin sekarang ami lebih matang dalam menilai mana baik dan mana buruk.ecehhhhh.hehe. yeah serius..bila ami baca apa yang ami ngarutkan.. ami tau... tu lah diri ami..kadang ami penah je rasa 'just be yourself'' tapi bila fikir balik.. bila 'yourself' yang sebenar tu tak berapa nak baik perluke ami nak just be yourself tanpa buat apa2 nak baiki 'yourself' tu kan.
sebab tu ami sekarang dalam usaha nak perbaiki something yang ami rasa kena baiki.baiki apa.nanti rasa nak cerita ami cerita lah. =D
dan boleh ke ami nak berterima kasih kat fb.hmm boleh kot.. walaupun orang cakap fb ni bukan alam yang nyata(sebab dia alam maya je) tapi bagi ami..fb tempat ami kenal dengan hidup.yeahh walaupun dunia sebenar ada kat luar sana..tapi aci tak kalau ami cakap.. sebahagian yang ami lalui kat luar sana..banyak yang bermula dengan fb. ada yang baik.ada yang buruk. ada yang suam-suam kuku..
dan kat fb jugak.sometime ami jumpa penyelesaian kepada masalah ami..yeahh..ami tau tu dari Allah.tapi ap yang ami cuba highlight kn kat sini.Allah tunjuk melalui fb...
apa apa pun.. ami tak pernah menyesal ada akaun fb.... sebab baaaaaaaaaaaaaaaaaaaanyak sangat perkara yang ami belajar dari fb. dan percayalah. kepada anda2 di luar sana.  kalau anda pengguna tegar fb.. ada masa selaklah balik lipatan2 sejarah fb awak..bukan nak melihat menda yang tak baik kita pernah buat.tapi sekadar untuk muhasabah diri. dan jika anda rasa ada perubahan yang positif dalam fb anda dari dulu hingga sekarang.yakin lah anda berada di landasan yang betul.. teruskan langkah..jangan mundur walau setapak (macam lirik lagu :P).. kesilapan silam bukan untuk diratapi.tapi untuk diperbaiki..
dan adil rasanya kalau ami kata. facebook medan ami bermuhasabah...tak banyak.. tapi ada...
sekian.
assalamualaikum (warghh ngantuk )

nota ibu jari kaki : ..................................................


No comments:

Post a Comment