Tuesday 9 September 2014

Cantik vs handsome

Assalamualaikum. Cantik. Ya selalu dengar orang cakap cantik tu subjektif kannn. Betul lah cantik tu subjektif. Tapi bila orang selalu puji orang yang zahir nya cantik depan kita ehhh bukan kita depan aku yang tak berapa nak cantik ni. Secara automatik nya confident level akan menjunam jatuh 100000 kali ke dasar laut. Ehehhh. Bukan nak suruh orang puji kan. Nanti jadi satu penipuan pulak. Free dapat dosa sebab menipu. Cuma tolong perasan kehadiran orang yang tak berapa nak cantik ni. Muahahahaha. Sometimes i wonder. Kalau semua orang kat dunia ni baikk alim mesti takde orang pandang perempuan yang kurang cantik ni kan. Ye lah sekarang sebab lelaki pilih2 perempuan yang kurang cantik sebab akhlak dan agamanya. Kalau lah. Kalau negara kita amalkn islam secara seluruhnya pastu dah takde perempuan seksi2, nyanyi. Kira semuanya terjaga lah. Mungkin mungkin aku boleh bergerak full time dengan 'bersatulah wahai kaum muslimin' sebab tak kahwin sampai tua. Ye lah lumrah lelaki kan. Suka kan kecantikan. And im not blaming them for that. Hewhewhew. Aku tak tahulah kan how men think. But for me. Kalau aku jadi laki. Ehh tak simple. Kalau boleh pilih nak kahwin ngan siapa2. I will choose someone yang biasa2 je. Tak nak la yang macam aaron aziz ke? Izzue islam ke. Sebab. Walaupun kalau jadi camtu orang cakap. "Untung kau i dapat laki handsome" tu depan2 belakang " aku tak rasa ami sesuai ngan dia" teruk betul sangka buruk kau ni ami. Hahaha. Dan lagi as aku ni ami yang biasa. Aku rasa aku tak suka kot orang kagum dengan kehandsoman my future zauj. Haha.. Lagi2 bila dia sorang kena puji handsome aku krikk krikk. Wahhh jauh gila aku fikir..hahahaha. Jadi conclusionnya perempuan pun suka kan kecantikan sebab tu kalau perempuan biasa macam aku ni akan down sedih kecewa bila dia disedarkan dan diberitahu tak kisahlah directly or indirectly yang dia ni tak berapa nak cantik. Haha. Tapi nvm. Ami bersyukur for everything yang Allah dah bagi. Tak rugi pun tak cantik. Everything depend on how u value urself. And yesss ami suke tengok lelaki handsome tapi entahlah tengok tanpa hati dan perasaan takat kagum dengan handsomenye je dan tak pernah terfikir akn involve dengan their life. Walaupun with Allah's will anything can happen kan. Kindness. Humorous, gentlemaness.caringness. appreciateness. Piousness.( if u know what im trying to say hahaha)mende2 tu sume lagi senang nak sentuh hati rasanya. And for that jugak ami bersyukur. Tak kisah lah ending nya mcm mane ( ehh bukan tak kisah.kisah kisah) but just like he said. We pray for the best. Nak cakap.... walaupun tak pasti lagi ending nya macam mana nanti. Semua yang jadi hari ni, im so happy and grateful for that.
Alhamdulillah dan terima kasih. :)

1 comment:

  1. for me: he is the most handsome guy cuz i love him..hahaha

    ReplyDelete