Sunday 7 September 2014

Dear heart please be strong


Aku benci bila rasa macam ni.
Aku benci bila aku kena lawan semua.

Aku benci bila banyak lagi masalah yang lain. Yang lagi penting tapi aku sesak fikir pasal ni.
Aku benci bila fikir cuma aku yang dilayan macam ni.
Aku benci aku benci situasi ni.

Ya. Aku tau benci sifat syaitan.
Aku tak bencikan orang. Aku cuma benci realiti sekarang.
Sebab aku cuba.
Aku cuba untuk biarkan.
Aku cuba untuk lupakan.
Aku cuba untuk teruskan.
Tapi aku tak boleh.
Mungkin sebab aku perempuan.
Tipu. Ramai lagi perempuan.
Tapi kuat je mereka berdepan.
Bukan bukan bukan sebab aku perempuan.
Sebab aku ami. Im just ami. Yang lemah. Yang selalu lupa. Yang cengeng. Yang sensitif. Yang suka bersangka buruk. Yang tak sopan. Yang tak reti jaga pergaulan. Yang senang ikut bisikan syaitan. Yang pandai bercakap je tapi selalu tak buat. Yang pandai bagi nasihat tapi diri sendiri ke laut. Yang kononnya hebat. Yang ada adik usrah tapi diri sndiri tak reti nak jaga nak jaga adik usrah.mimpilah kau ami. Yang sibuk cari salah orang salah sndiri tak pernah nak sedar. Ami yang dlu jahat. Jahil konon sekarang dah nak berubah tapi macam ada je lagi sisa tu dalam hati. Ami yang sibuk nak nikah awal sebab perjuangan kononnya tapi bila Allah uji macamni cengeng tak tentu pasal. Ami yang pointer exam tak penah nak tinggi. Yang selalu cuba nampak baik depan orang tapi belakang... Yang patutnya jadi ameerah tapi perangai lagi teruk dari yang bukan ameerah. Yang patutnya jadi ketua tapi masalah anak buah sendiri tak nak ambil tahu. Yang nak sumeorang puaskan hati dia je. Yang pemalas. Yang buat kerja last minute. Yang tak reti bersyukur. Yang cuma cari Allah bila nak mintak macam macam. Bila nak minta tolong Allah mudahkan.
Sebab ami semua yang diatas la ami ada rasa macam tu. Sebab ami ni ami la bila jadi macam ni ami tak boleh terima. Sebab ami ni ami la ami benda jadi macam ni. Sebab ami ni ami. Ami bukan kak sara. Ami bukan kak aisyah ami bukan kaka anis. Ami ni ami ami ami ami ami. Ami tak hebat macam dorang. Selalu cakap kat orang be positive tapi ami kau sendiri tak.
Betul dah la tu. Ami memang yang pandai cakap tapi tak pernah buat. Yang salu bagi nasihat tapi kau ke laut. Haaa memang kau lah tu ami. Tahniah. U know urself well. Semoga Allah ampunkan ami yang teruk ni..

No comments:

Post a Comment