Monday 7 November 2011

~pesen orang sambut raya aidiladha~

Salam aidiladha untuk semua~.(^^)..x lambat lagi kan ami nak ucap.malam tadi x buka compaq kesayangan saya pun harap maklum.sebab nan STUDY la kononnye.huhu..

ok.kita definisikan tajuk post satu persatu.pesen macam saya kata dulu bermaksud cara.(xtau bahasa apa)
orang..haaa..awak la orang,saya pun orang dia pun orang..that means sape2 je.sambut meraikan.raya aidiladha.raya haji raya kurban.dapat?.yeah terima kasih.(^^).

ceritanya begini.nak dijadikan kisah saya antara insan yang terpilih oleh Allah untuk sambut raya di IPGKTI(rujuk post2 DOWN untuk tgok ape IPGKTI). tak balik kuantan..huhu.(T_T)sedih..tapi alhamdulillah saya berjaya tempuh dengan tabah. sambungan cerita selepas saya selesai menonton cerita soffiya di utube tak tahu macam mana terkeluar cerita pasal HA JI WON antara saya dan nik.kenal x.haa ni dia~
ni la Ha Ji Won. sy mule2 kenal dalam SECRET GARDEN.
GIL RA IM..cantik <3
ok.maka saya dan nik setelah berbincang beberapa minit."ok Nik pas Asar ye dlam kul 5"..nak gi mana?.nak gi CS tgok Sector Seven.tiket ade satu je pukul 7.nice!..
Setibanya di CS.Ya Allah ramainya orang.maklum la hari Ahad kan.mula2 masuk tengok ramai cina je..ami dan nik berbisik2 "segan nya nik macam kita je orang Islam.dtg cni hari raya.huhu".
tu baru kat kat entrance.semakin dalam kami masuk well guess what.semakin ramai orang melayu yang pastinya beragama Islam."oh..bukan2..bukan kita jek".yang pakai baju tradisional tu tak pe lagi.nampak la macam baru balik beraya singgah cs beli buku kat popular kot(bersangka baik lah anda). 

ok tu tak sampai kat cinema lagi..bile sampai kat atas MASYAALLAH! lagi ramai.nak jalan pun susah.bila kat atas baru saya nampak lagi ramai orang melayu yang beragama Islam.dan diorang nampak macam budak sekolah.huuuhuu..adik~raya2 bukan masa nak tengok wayang meroyan kat cs.duk umah.tolong mak kalau ada orang datang.kalau xde orang datang dan x nak gi rumah sape2 pun duk umah.makan nasi himpit sampai habis..ratah rendang daging mak awak yang sangat sedap tu.yang mak awak masak.bukan gune daging mak buat rendang.=,=
ke kat rumah mak awak tak masak sume2 tu.ke mak awak masak x sedap.=,=.eh maaf2..bersangka baik..oooh ramai sangat datang rumah dah habis ye.ok faham..(^^).

hmm..bersangka baik lagi.tak pe lah.da petang kot.tu yang diorang jalan2.xpe lah nampak ramai adik2 sebangsa sseagama kat cs tu pun.xde lah segan sangat kami di sana.ok saya boleh terima.
TAPI!!apa yang saya tak boleh terima.

mereka pakai baju macam ni!!...wahai saudara-saudara ku.saya pergi cs nak tengok cerita sector 7.bukan nak tengok aurat2 kalian.=(..dah la confirm2 aurat antara perempuan dan lelaki bukan mahram diperlihatkan ditambah pula aurat sesame kita perempuan2.huuu..(Ha Ji Won dalam cite tuh pun x de pakai macam tuh)..huhu..bukan nak tunjuk saya baik sangat tapi saya malu tengok awak-awak berpakaian macam tu..gamba ni pun kira agak bersopan.yang ada sebenanye lagi dahsyat.!!

sedih rasa hati.dah la hari raya~awak-awak pakai macam ni pergi jalan-jalan kat cs jumpa orang yang bukan islam yang mana dyorang pun tahu sepatut nya hari tu hari kita beraya.pakai baju lawa-lawa.ziarah saudara mara.pagi2 pergi solat sunat hari raya..
xkan lah pergi masjid pakai macam tu kan..ok mungkin pas balik masjid awak tukar.tapi bukan baju mcm tu kalau nak tukar pun~isk3..(!_!).kalau awak rasa baju yang macam awak pakai tu lawa.oh tidak! sama sekali.!!isk3 sape lah yang cipta baju pelik2 macam tu kan~..=(

"ya Allah semoga Kau buka pintu hati mereka untuk mencari indahnya agama-Mu. Kau campakkan lah benih-benih keinsafan dalam jiwa mereka agar mereka tidak terus terpesong dari landasan Islam yang sebenar,
dan Ya Allah, Kau teguhkan lah hatiku agar aku tidak tewas dengan nafsu dan godaan syaitan supaya aku mampu untuk menjadi pejuang agama-Mu..(!_!).."
aminnn~

sekian..hamba Allah yang kerdil dan lemah.

ros amiliana roslan

p/s:buat sahabat2 yang berjaya sambut aidiladha dengan jayanya tahniah lah buat anda.say x rasa saya berjaya tahun ni.(!_!).semoga Allah memberi peluang untuk saya meraikannya tahun depam.



No comments:

Post a Comment